Penggalak Kanser Paling Bahaya Yang Semua Orang Ambil Hari-hari

Bila sebut kanser sahaja, ramai takut. Pasti ramai tahu kenapa kanser ditakuti. Ya, sebab kemungkinan besar siapa yang kena kanser, hidupnya mungkin sudah tidak lama.

Maka, hidupnya dah dirundung kemurungan. Segala-galanya seolah-oleh telah berakhir baginya. Ada juga pengidap kanser yang hidup dalam penafian.

“Kenapa aku yang kena?”

Hidup mereka yang dah disahkan ada kanser pasti sudah hilang serinya.

Namun begitu, ramai lagi yang tidak sedar bahawa penggalak kanser paling bahaya ada di dapur mereka sendiri, mereka juga ambil hari-hari.

Bukan ubat perancang

bukan sosej

bukan daging bakar

bukan pewarna dan pengawet tertentu

Mari lihat keratan akhbar ini

Ida terjumpa keratan ini dikongsi oleh seorang doktor di Facebook. Mesti ramai yang tidak sangka kan?

GULA adalah penggalak sel kanser paling bahaya

Kenapa paling bahaya? Kerana untuk berhenti dari minum gula adalah sukar. Majoriti dari kita sudah terbiasa dan ketagihan gula.

Namun begitu, terdapat banyak kelebihan kepada sesiapa yang berjaya berhenti ambil gula

Kelebihan Berhenti Ambil Gula

Bukan mudah nak berhenti ambil gula tetapi tidak mustahil. Berikut adalah kebaikan yang anda dapat jika berhenti ambil gula.

1.Mood Kita Menjadi Lebih Baik

Pengambilan gula yang banyak boleh menyebabkan perasaan jadi celaru, ada ketika boleh jadi murung dan stress. Ia berlaku akibat kesan adrenaline rush (gesaan hormon adrenalin)

 

2. Kurangkan Risiko Kanser

Seperti yang Ida ada sebut awal tadi, gula memang berkait dengan kanser. Ia boleh menggalakan pertumbuhan sel kanser.

 

3. Kurang Berat Badan

Ini adalah impian ramai orang. Ramai orang ingin badan yang kurus dan sihat. Dengan tinggalkan gula, anda boleh kurangkan berat badan dengan mudah.

 

4. Tenaga Yang Lebih

Gula memang berkesan beri tenaga segera. Tetapi kesan seterusnya pasti ramai yang tidak suka. Anda akan kemudiannya rasa lebih penat bila ambil gula berlebihan.

 

5. Imun Badan Lebih Kuat

Gula boleh melemahkan sistem imun badan kita. Bila imun lemah, kita mudah sakit dan dijangkiti penyakit.

 

6. Kulit Muka Lebih Cerah

Ramai tak tahu yang gula boleh menyebabkan jerawat dan kedutan pada muka. Kepada mereka yang ingin awet muda, anda boleh pertimbangkan untuk tinggalkan pengambilan gula

 

Gula Organik Lebih Baik?

Bila gula disarankan untuk ditinggalkan, ramai yang beralih kepada gula organik yang warna lebih perang. Ida ada beli gula organik ni.

 

Menurut dari pembacaan, Gula organik ni ada masih kekalkan nutrisi dari tebu. Asid amino, minerals, a few vitamins. Gula yang dah proses tiada dah nutrisi.

Gula organik boleh elak kesan racun perosak meresap dalam tebu. Bahayanya racun tu sehinggakan boleh rosakkan DNA untuk jangka masa panjang. Sebab tu timbul macam macam penyakit sekarang.

Tetapi adakah gula organik lebih baik dari gula biasa?

Jom baca komen Dr ini

 

Haa. Dah tahu jawapannya kan. Ni Ida letak lagi salah status berkaitan Gula Organik/ Gula Perang

Sebenarnya sama sahaja. Tiada beza antara gula biasa dan organik. Jika gula organik diambil berlebihan, kesannya pasti sama dengan gula biasa.

Oleh itu, marilah kita cuba kurangkan gula dalam pemakanan dan minuman kita. Kalau dapat tinggalkan terus, adalah lebih baik.

 

Tak lupa untuk ingatkan: Jika ingin produk Shaklee, boleh hubungi Ida ye!

Klik sini: http://tipsihatselalublog.wasap.my

Related Posts

One thought on “Penggalak Kanser Paling Bahaya Yang Semua Orang Ambil Hari-hari

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

CommentLuv badge