Keputihan Ketika Mengandung, Gatal Tanda Tidak Normal?

Bila mengandung, macam-macam perubahan berlaku kat badan kita.

Ida dah pernah mengandung selama 4 kali dan sedang mengandung untuk kali ke 5. Macam-macam perubahan pada badan yang ida alami. Awal trimesterlah yang paling mencabar sebenarnya.
Mungkin rakan-rakan ibu pun ada pengalaman berbeza. Dari mula kita mengandung, akan rasa loya dan kurang selera makan. Ada yang rasa lebih penat dari biasa.
Ia semua adalah disebabkan ada perubahan hormon ketika mengandung.
Ada tak yang pernah kena keputihan?

Pasti ada.
Ida pun pernah kena tetapi hanya jika membuat aktiviti yang lebih banyak dari biasa. Dan ia adalah jenis keputihan yang sama.
Ada rakan Ida yang mengandung dan alami keputihan yang menyebabkan kegatalan serius. Ia mungkin perlu diberi perhatian.

Punca Keputihan

Keputihan ketika hamil berpunca dari perubahan hormon kita. Satu jenis cecair yang dipanggil Leukorrhea. 
Nama macam menakutkan kan? Tapi fungsi cecair ni sangat bagus untuk badan.

Bila kita mengandung, hormon estrogen dalam badan kita meningkat. Bila hormon estrogen tinggi, cecair Leukorrhea akan dirembes dari serviks.
Tugas Leukorrhea: Bersihkan ruang vagina. 
Ia bagi kita tidak selesa tetapi rupanya badan kita sedang ‘dibersihkan’. 
Ada ketika, ia agak banyak sehingga ada antara kita sangka ketuban kita pecah. Ia tidak bahaya dan di anggap normal.


Keputihan yang Normal

Cara nak cek keputihan kita adalah normal atau tidak, pertamanya dari bentuk fizikalnya. Keputihan yang normal berwarna putih susu dan tidak berbau.
Ada ketika ia bergumpal dan melekit, tetapi ia masih tidak perlu dirisaukan.
Ia mungkin ambil masa berbulan lamanya dan kita disaran bersedia dengan panty liner supaya kekal selesa sepanjang hari.
Ida pun perasan keadaan ni dan selalunya apabila terlalu aktif, ia akan semakin banyak.

Keputihan Tidak Normal

Bukan semua keputihan adalah normal. Bentuk fizikal keputihan ini berwarna sedikit kuning berketul, warna kekuningan atau kehijauan atau ada warna seakan darah
Bau keputihan juga agak busuk. Kita mungkin akan rasa gatal dan pedih pada bahagian vagina.
Ia mungkin tanda jangkitan atau penyakit kelamin.
Lagi satu tanda keputihan yang tidak normal adalah apabila air yang keluar sangat banyak. Ia seakan sebaldi air keluar mencurah dari vagina.
Itu pastinya air ketuban telah pecah.
Ida pernah alaminya ketika hendak bersalinkan anak ketiga. Air yang keluar sangat banyak, dan apabila ia jatuh ke lantai, air tersebut boleh bertakung membentuk bulatan besar.

Rawat Keputihan Dengan Shaklee

Ibu mengandung boleh cuba Garlic Shaklee untuk atasi masalah keputihan ketika mengandung.

Diproses khas dengan gabungan ramuan istimewa bagi meningkatkan keberkesanan dan mudah ditelan mentah berbanding bawang putih sedia ada di rumah anda!

Kelebihan Garlic Complex Shaklee

Diperbuat daripada bawang putih jenis premium, bebas daripada racun perosak dan ditanam secara organik di California, USA pada musim panas.

Dihasilkan secara eksklusif pada suhu bilik tanpa haba untuk mengekalkan Allicin aktif 100%. Tidak semua tablet garlic yang dijual di pasaran mengandungi Allicin aktif

Allicin – sebatian aktif daripada bawang putih yang bagus untuk kesihatan. Teknik tertentu diperlukan untuk hasilkan allicin dari bawang putih iaitu dengan cara menghiris halus bawang putih atau dengan cara menghancurkan bawah putih tersebut.

Menggunakan dwi teknologi untuk mengawal bau garlic

Tidak mengandungi pewarna, pemanis dan pengawet tiruan

sumber: yourfabulousmama.net

Testimoni

Bagaimana Nak Dapatkan Garlic Shaklee?

Related Posts

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

CommentLuv badge