Tulang Belakang Yang Patah Dijangka Sembuh Dalam Masa 6 Bulan, Tetapi Tidak Sangka..

Kemalangan dan patah tulang adalah mimpi ngeri. Kita tak boleh nak jangka apa yang akan terjadi, tetapi moga-moga Allah lindung kita dari bencana ini.

Namun, pengalaman seorang pemuda berhadapan detik genting dalam hidupnya.

Kemalangan dan patah tulang belakang memang satu cabaran dan ujian yang besar.

Ikuti pengalaman yang tidak mungkin dilupakan oleh pemuda ini.

Badan Tercampak Dalam Gaung, Tulang Belakang Patah

Assalammualaikum..Saya Muhammad Faiz Bin Ahmad berusia 23 tahun.

Jom ikuti kisah saya..

Saya terlibat dalam kemalangan jalan raya awal bulan 3 tahun ni(2015). Semasa tu saya menunggang motosikal.

Badan saya tercampak dalam gaung setelah saya cuba mengelak daripada sebuah kereta yang ‘makan’ jalan laluan saya. (Masa tu rasa macam superman plak badan melayang terbang).

Akibatnya saya mengalami patah tulang belakang dan juga patah tulang di atas telapak kaki saya.

Menurut doktor tulang belakang yang patah tu akan ambil masa untuk sembuh dan akan baik dengan sendiri sebab usia saya masih muda lagi baru 23 tahun. 

Tapi, ambil masa tu berapa lama? 

Doktor pun tak dapat nak pastikan dan saya pula takkan nak menunggu sahaja tanpa usaha apa-apa..

Kakak Mencadangkan Sesuatu Untuk Cepat Sembuh

Sampai bila saya nak berkerusi roda dan terbaring atas katil sahaja tunggu tanpa buat apa-apa. Perlukan usaha juga kan sebab doktor hanya bagi ubat tahan sakit sahaja. 

Takkan boleh sembuh dengan ubat tu ja..

Jadi, saya meminta kakak saya yang kebetulan pengedar Shaklee memberi cadangan supplemen yang mana boleh membantu mempercepatkan proses penyembuhan tulang saya ni.

Jadi, kakak saya cadangkan ESP, Zinc, Ostematrix dan AJHT. 

Alhamdulillah setelah mengamalkan supplemen tersebut dengan konsisten selama sebulan tanpa culas, tulang patah yang dialami oleh saya sudah bercantum semula!!. 

Dengan izinNya jua. 

Alhamdulillah…Menakjubkan!!


Doktor Pun Macam Tak Percaya

Doktor pun berkali-kali tengok xray macam tak percaya. 

Siap tanya dah berapa lama accident ni sehinggakan doktor tu pun panggil doktor yang dari pemerhatian saya lebih senior dari dia untuk mengesahkannya. 

Jadi balutan simen di kaki doktor terus buka dan menyuruh saya menggunakan tongkat pula sebab katanya tulang baru bercantum dan tak mau bagi tekanan yang kuat sangat ke atas kaki saya..

Lagi pula untuk menampung tulang belakang saya sebab doktor minta untuk teruskan pakai bengkung keras tu 

Sekurangnya selama 6 bulan untuk memastikan tulang tu betul-betul kukuh dan bercantum dengan baik 

Sebab melibatkan tulang belakang takut menekan saraf yang akan beri kesan buruk pada badan saya nanti.

Tulang Sudah Bercantum Pada Bulan Ketiga

Bulan ke -3 iaitu temujanji ketiga saya dengan doktor, doktor kata bengkung keras yang membalut badan saya tu dah boleh dibuka. 

Katanya tulang saya dah bercantum elok cuma dalam masa setahun ni saya tidak dibenarkan untuk angkat benda-benda yang berat dan juga menunggang motor.

Tiada Lagi Iron Man

Alhamdulillah gembira lah saya. Saya dah boleh bergerak dengan bebas tanpa perlu rasa seperti “Iron Man” lagi!! 

Saya juga tak perlu jumpa dengan doktor lagi dan hanya diberikan ‘open appoinment’ sekiranya terjadi apa-apa seperti rasa sakit dan sebagainya.

Alhamdulillah!!Sekarang ni saya masih konsisten mengamalkan Ostematrix dan juga ESP sahaja. 

Saya perlu mengambil bekalan kalsium secukupnya untuk pastikan tulang saya betul-betul kuat.

Syukur Alhamdulillah. Terima Kasih.

Cara Buat Tempahan Produk Shaklee


Anda boleh whatsapp 019-3816167 (Pn Ida Ifaz) untuk membuat tempahan produk

Dapatkan HARI INI.

Related Posts

One thought on “Tulang Belakang Yang Patah Dijangka Sembuh Dalam Masa 6 Bulan, Tetapi Tidak Sangka..

Leave a Reply to Papaglamz dotcom Cancel reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

CommentLuv badge