Setiap kali Promosi Kolagen, Saya pasti teringatkan Arwah.

Ia sudah hampir 3 tahun berlalu.
Pengalaman bersama seorang customer yang sangat tidak boleh dilupakan.
Sepanjang berbisnes Shaklee, ini adalah salah satu kejadian yang saya tidak boleh lupakan.

Jom baca entri saya copy-paste dari blog peribadi saya.

——————————————————————
Laaaamaaanya tak memblog.
Haha.
Bz menda ntah.
Bizi dengan bisnes shaklee.

How is my business. Alhamdulillah. semakin menggembirakan. Semakin ramai kawan, semakin banyak income. Ahak.

Entri hari ni adalah tentang kematian. Ya. ia sangat terkesan dengan saya, sejak suatu peristiwa dengan arwah customer saya. Ya, customer shaklee. Beliau adalah kak shida, biras kepada kakak saya. Abang ipar dan suami arwah adalah adik beradik.

Bulan 12 adalah bulan promosi collagen, saya sangat gembira apabila beliau adalah customer pertama saya, dan yang lebih menggembirakan, kak shida nak beli 2 kotak collagen.

Ini adalah PM terakhir beliau bersama saya. Lihat tarikh pada PM itu. Ya. 2 Dec. 2 Disember adalah birthday saya. Itulah berita paling menggembirakan saya pada hari itu.

Pada 4 disember pula, beliau ada membalas komen saya pada post tentang collagen.

dan keesokan harinya, saya mendapat call dari kakak yang kak shida telah tumpah darah, dan keadaannya kritikal. beliau sedang pregnant 8 bulan, dan tak sabar untuk makan collagen selepas bersalin nanti. Dan pada hari yang sama, keseluruhan hari yg sama bertukar duka apabila kak shida di sahkan meninggal dunia akibat pendarahan. anak dalam kandungannya telah selamat dikebumikan dahulu di indonesia. jenazah kak shida diterbangkan dari indonesia ke malaysia pada hari yg sama. (kak shida menetap di sana, kerana suaminya bekerja dengan petronas di sana).
Ya Allah. terjelepuk sekejap saya. sangat tidak sangka, ia sangat tiba-tiba. Jika saya yg jarang bermesra dengannya sudah rasa begini, apatah lagi suami dan anak-anaknya. Beliau meninggalkan anak-anak 5 orang yang masih kecil. Paling kecil adalah 2 tahun. 
Saya balik ke KL minggu lepas, kakak bercerita hal-hal mengenai arwah. 
1. Arwah tiada tanda-tanda untuk ‘pergi’. dan permintaan terakhirnya adalah Membeli Collagen (menitis air mata saya mendengarnya, kerana dia hendak membelinya dari saya). 
2. Abang ipar kata kes tumpah darah kak shida itu adalah sangat jarang berlaku. 1 in a million. sangat-sangat jarang. padahal beliau tidak ada masalah sepanjang mengandung. pastinya, ajalnya tidak diawalkan, dan tak dilewatkan sesaat pun, dan kes tumpah darah adalah hanya penyebabnya.
3. apabila di tanya kepada anak-anaknya, tiada kata-kata akhir dan pesanan yang sempat ditinggalkan oleh beliau. Ia berlaku sangat mengejut.
Yang pasti, ia sangat memberi kesan kepada saya. Saya sedar Allah sedang memberi peringatan untuk saya, supaya saya sentiasa sedar kematian adalah dekat. Sehingga hari ini, hati masih pilu dan saya berdoa, pengakhiran hidup saya juga akan berakhir dengan baik. 
Ameen.
Kak shida, moga rohmu dicucuri rahmat. Ameen

Semoga Roh kak shida di rahmati Allah. Moga kekal tenang dan gembira di sana

Related Posts

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

CommentLuv badge