Rawat Gerd Cara Paling Mudah Dan Berkesan

Penyakit gerd?

Apa tu penyakit gerd? Memang Ida tak pernah dengar nama penyakit ni. Pelik.
Sampailah Ida ada dapat mesej dari seorang customer bertanya supplemen sesuai untuk suaminya yang ada gerd.
Lepas dari itu, saya pun google tentang penyakit gerd ni. Rupanya bahaya juga masalah penyakit gerd ni.
Seorang pesakit gerd ada membuat entri khas tentang sakit gerdnya. Saya copy beberapa perenggan kisah pesakit gerd ni dari blognya

“Saya Pesakit Gerd” – Nur Erna Hazwani

sumber: blog NurErna

3 tahun yang lalu, saya mengalami angin sendawa tanpa henti. Bayangkan sendawa tanpa henti. Penat!!

Lepas tu, kaki dan tangan jadi sejuk sirap. Masa itu, saya berada dalam pengajian tahun 2 di UTHM. Dan ketika itu juga, saya bersama rakan-rakan tengah study.

Bermula hari itu, angin terus melekat dalam badan. Bila angin terlalu banyak, mulalah sendawa tak henti-henti dan kepala sangat berat.

Tapi, apa kene mengena GERD dan gastrik ni?

Disebabkan angin inilah, saya berterusan menghadapi keluarga angin puting beliung ni. Apabila angin ni menyerang dalam badan saya sampai ke kepala, saya akan sapu minyak atau pun mencari orang yang boleh mengurut saya.
Jika berada di kampung, emak saya akan menjadi sasaran saya untuk tarik ubun rambut dan urut badan. Best wo! ringan je badan. Awak kene belajat urut mengurangkan anginye en.beliau.ngeh..ngeh…

Tapi…..Kerana angin inilah baru saya tahu yang saya ada satu penyakit yang tak pernah saya dengar. GERD. Ya GERD. 

Tahun lepas, apabila angin menyerang kembali, saya di bawa ke Poliklinik Penawar, Taman Universiti, Skudai. Doktor kata, kemungkinan saya ada gastrik, jadinya beliau bagi saya ubat gastrik.
Sedangkan saya tak penah rasa sakit perut. Tapi, bulan 6 tahun lepas, saya semakin kerap sendawa dan muntah segala makanan selepas makan. Saya tak berdaya langsung dan en. beliau terus bawa saya ke Hospital Sultanah Aminah, Johor Bahru.
Bukti menunjukkan esofagus beliau ada kuman

Apa itu GERD

Dari blog yang sama, Ida belajar juga serba sedikit pasal Gerd.
Bila dah sakit, mesti nak tahu juga serba sedikit pasal penyakit tu kan?
GERD adalah singakatan bagi Gastro-Esophageal Reflux Disease. 
Ianya juga dikenali sebagai refluks gastroesofageal. Dalam perut kita ada asid untuk membantu dalam proses pencernaan makanan. Jika kita tak makan, asid akan menghakis dinding perut.
Dalam kes kat penghidap gerd atas tadi, asid yang berlebihan dalam perut akan melimpah ke esofagus iaitu saluran makanan.
Antara perut dan esofagus, terdapat satu injap yang menghalang asid atau makanan dalam perut melimpah semula ke esofagus. Jika berlaku, refluks asid berlaku dari perut ke esofagus, ianya menunjukkan bahawa injap tersebut menjadi lemah. Disebabkan itu, pesakit mungkin mengalami pedih ulu hati.

Cara Rawat Gerd dengan Mudah

Dengan cerita-cerita atas tadi, barulah terasa yang Gerd ni jauh lagi teruk dari gastrik. Ida pernah ada gastrik teruk dan memang rasa terseksa sangat.

Syukur, Ida dah jumpa satu produk Shaklee yang sesuai untuk mereka yang ada Gerd.

Ini testimoni customer Ida sendiri yang cuba Vivix untuk rawat Gerd suaminya.

Syukur bila dengar suaminya dah pulih dari Gerd walaupun baru habis minum Vivix botol pertama. Pelaburan yang berbaloi.

Vivix dan Gerd

Vivix supplemen terbaik untuk semua jenis penyakit termasuk Gerd. Salah satu sebabnya adalah ia bertindak dari sel / DNA.

Sel/DNA kita yang rosaklah adalah punca pelbagai penyakit. Bila sel/DNA rosak, organ kita yang terdiri dari sel tak mampu berfungsi seperti biasa.

Dr Zubaidi ada menulis mengenai DNA / sel rosak dalam satu majalah kesihatan tahun 2016.

Vivix mempunyai bahan yang sangat bagus baiki DNA/sel rosak sehingga boleh kawal merebaknya satu-satu penyakit.

Vivix hanya di makan 1 sudu kecil sahaja setiap hari. Mudah kan?
Jom Cuba Vivix HARI INI

Cara Untuk Dapatkan Vivix

Jika anda berminat dapatkan Vivix, sila ikuti langkah di bawah

Sila klik link ini http://www.wasap.my/60193816167/Vivix

Related Posts

One thought on “Rawat Gerd Cara Paling Mudah Dan Berkesan

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

CommentLuv badge