3 Sebab ESP Minuman Terbaik Untuk Sahur

Ramadhan kembali lagi.
Sahur adalah aktiviti paling dekat bila kita sebut Ramadhan. Ramai antara kita takkan melepaskan peluang untuk sahur antaranya sebab ia adalah sunnah. Sebab dengan sahur boleh bezakan kita dengan puasa ahli kitab/ orang yahudi.

Satu lagi sebab kita disaran bersahur adalah supaya boleh bantu kita kekalkan kecergasan sepanjang berpuasa. Bila bersahur, kita digalakkan makan sedikit untuk tenaga dan pengambilan makanan itu penting.

Minuman berkafein sangat perlu dielakkan sebab ia boleh menyebabkan cecair cepat hilang dari badan, atau atas nama lain, kita akan rasa nak ‘membuang’ dengan lebih cepat.

————
Wanita hamil ini ada RAHSIA bagaimana beliau boleh puasa penuh 30 hari walaupun sebelum itu beliau tidak boleh berpuasa pun WALAU SATU HARI.


Puasa Semasa Hamil Tak Semestinya Lembik Lunyai. Tengok Betapa Cergas Makcik ni… from iReach HD on Vimeo.

Antara tips sahur dari Kevin Zahari pula adalah:

Haaa. Protein mengenyangkan?

Ya. Shaklee ada pilihan terbaik untuk anda kekal cergas dengan pengambilan protein yang mengenyangkan. Kami mencadangkan anda untuk mengambil ESP

Ia sejenis protein dan sememangnya mengenyangkan.

Jom semak 3 sebab kenapa ESP Minuman terbaik untuk sahur

Sebab 1: ESP adalah minuman ada indeks glisemik rendah

Apa tu Indeks Glisemik?

Indeks Glisemik tu adalah kadar penyerapan karbohidrat dan kepantasannya menjadi glukosa dalam darah.

Apabila kadar glisemik makanan tu tinggi, makanan tu akan cepat terserap dalam badan, maka kita akan rasa cepat jadi lapar. Dan sebaliknya jika makanan tu ada indeks glisemik rendah, makanan itu akan lambat menyerap dalam badan dan kita akan rasa kenyang lebih lama.

Gambar di atas adalah contoh kadar glisemik untuk beberapa jenis makanan. Untuk kita rasa kenyang lebih lama, kita kena pilih makanan kurang Glisemik.

Makanan yang berasaskan bijirin/sereal mempunyai glisemik rendah berbanding ambil nasi.

ESP diperbuat daripada bijirin (soya) dan mempunyai glisemik yang rendah dan bantu anda rasa kenyang lebih lama. Indeks glisemik untuk ESP adalah 55.

Sebab 2: Mudah untuk disediakan. 

Untuk sediakan sahur bukan sesuatu yang mudah. Sudahlah di awal pagi, jika perlu, kita mesti nak sediakan sahur dengan cepat kan?

Pilihan paling popular adalah sardin. Betul tak?

BERITA BAIK.
Anda tak perlu makan sardin tiap-tiap hari apabila pilih untuk minum ESP. ESP adalah dalam bentuk serbuk, hanya perlu tambahkan susu atau air minuman kegemaran lain dan shake sahaja.
Tara.. dah siap

Rasa soyanya sangat sedap dan anda boleh pelbagaikan resepinya seperti di bawah.

Sangat menyelerakan, tak perlu sediakan banyak nasi dan lauk.
Sedap dan mengenyangkan.

Sebab 3: Asli, tulen dan berkhasiat

ESP ni dibuat dari soya tulen tau(non-GMO), buat yang dah diubah genetiknya. Banyak makanan macam ayam dan lembu telah diubah genetik sebab nak memenuhi keperluan pengguna.

Ayam disuntik untuk cepat besar, membiak dengan banyak, lembu pun sama. Hasilnya, kita banyak makan bahan kimia yang ada dalam makanan tersebut. Bahaya kan?

Tapi tidak kepada ESP. ESP ni dibuat ikut proses yang betul dan terkawal, khasiat sebenar soya masih kekal dan kita boleh dapatkannya tanpa genetiknya diubah. Memang betul-betul TULEN. 


Beberapa khasiat lain adalah:
1. ESP meningkatkan penyerapan protein, atasi masalah angin dan ketidakselesaan perut
2. ESP mengurangkan paras kolesterol dalam darah sebanyak 23%
3. 60 kajian menunjukkan protein soya meningkatkan ketumpatan tulang
4. 2 kajian menunjukkan pengamalan ESP dan Vitamin E serentak merendahkan sehingga 40% LDL (kolestrol buruk) yang membawa risiko darah tinggi dan sakit jantung
5. 4 kajian menunjukkan ESP menghalang LDL (kolestrol buruk) teroksida bagi mengelakkan risiko strok dan arteri tersumbat yang membawa kepada sakit jantung. 

dan banyak lagi.

Testimoni minum ESP dan bertenaga.

Wah. Memang hebat lah,
Dahlah mengenyangkan, senang nak sedia, dan banyak khasiat.

Harganya sangat berbaloi, hanya RM150 dengan khasiat yang tak ternilai.

Berminat nak order:

Cara 1 : Sila klik link —> http://bit.ly/BeliESP

Cara 2: SMS / Wassap “Beli ESP” 019-3816167 (ida)

Related Posts

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

CommentLuv badge