Sunday, May 18, 2014

Rahsia Hilangkan Jeragat Kehitaman, Kulit Bertukar Kemerahan

Wanita tak suka jeragat. Macam-macam cara akan kita cari untuk hilangkan jeragat. Banyak produk untuk hilangkan jeragat sangat laris. Ramai wanita cari sebab jeragat memang nampak hodoh pada muka.

Satu benda yang semua orang perlu tahu, jeragat memang sangat susah nak hilang. Kalau jerawat boleh tahan lagi, tapi kalau jeragat, sangat susah nak hilang walaupun cuba banyak produk.

Jeragat selalu terjadi kepada kulit wanita yang berumur. Kulit kita ni kalau tidak dijaga dan dilindungi dari dalam dengan pelbagai supplemen, ia mudah rosak dan nampak kesan buruk. Salah satunya adalah jeragat.

Jangan tak percaya sebenarnya ada cara boleh hilangkan jeragat tanpa rawatan laser.
Betul! Tidak mahal seperti rawatan laser dan yang paling penting SELAMAT dan SEMULAJADI.




Jom tengok Testimoni ini.



Testimoni tulen dari sahabat,  dan ia memang bukan rahsia lagi. Collagen Shaklee adalah produk terbaik untuk jeragat.

Testimoni ni adalah dari kawan yang dah umur 40-an. Memang biasa jeragat untuk wanita yg dah berumur. Dan dengan hanya 1 kotak Collagen Shaklee , muka yang kehitaman berubah jadi kemerahan. 
Waaaahhhh, memang menakjubkan.



Ada 7 Kelebihan lain untuk Collagen Shaklee

1. Sebagai Anti Penuaan (muka sentiasa muda jelita)
Kecilkan liang pori-pori
Hilangkan kedutan dan garis-garis halus

2. Melembap
Lembapkan kulit, kurangkan rasa kering dan gatal-gatal pada muka

3. Mencerah
Kurangkan pigmentasi, jeragat dan kulit tidak sekata

4. Menegang
Membantu menegang dan menganjalkan payudara

5. Mengembalikan keanjalan
Jadikan kulit lebih tegang, anjal dan lembut

6. Meningkatkan pergerakan
Sokong kesihatan sendi dan kekuatan tulang

7. Menyubur
Jadikan rambut lebih sihat, tidak mudah gugur, bercabang serta tebal dan bersinar.



Masih tidak percaya keberkesanan collagen?

Tengok perbezaan selepas penggunaan 3 kotak collagen. Jeragat hampir hilang. WOW!



Berminat Untuk Dapatkannya?
Cara Order:
Hanya SMS/ Wassap / Telegram: 019-3816167 (ida)

Saturday, May 17, 2014

3 Sebab Utama B Compleks Sesuai Jadi Hadiah Hari Guru

Hari ini hari guru/ Hari Cikgu. 16 Mei 2014
Selamat Hari Cikgu kepada semua.

Saya pun seorang cikgu. Dibesarkan dalam keluarga cikgu. Suami juga adalah Cikgu Sains. Profesion cikgu adalah sangat rapat dengan saya.

Saya juga suka makan B Compleks Shaklee. Saya sangat serasi dengan Vitamin ini berbanding vitamin lain. Saya galakkan cikgu-cikgu semua makan Vitamin B Compleks sebab saya merasai keajaiban vitamin ini sendiri.

Ada 3 Sebab B Compleks sesuai jadi Hadiah Hari Guru




1) Cikgu mudah stress dengan kerja

Ya. Cikgu zaman kini mudah stress dengan bebanan kerja. Bukan sahaja mengajar, tapi kerja sampingan pun banyak. Kena buat itu, kena buat ini. Jadi AJK itu, jadi AJK ini. Mana tak stress.. ye tak?

Dalam B Compleks ada Vitamin B5 atau nama lain dia Asid Pantothenic yang penting dalam melegakan tekanan. Vitamin B6 yang ada dalam B Compleks boleh bagi kesan positif ke atas pengeluaran serotonin yang bantu kawal mood.



2) Cikgu memerlukan tenaga untuk membuat kerja

Cikgu bekerja sangat aktif dalam sehari, masa rehat adalah kurang berbanding masa bekerja. Mereka perlu bergerak ke sana ke mari mengikut jadual padat setiap hari. Kesannya, cikgu mudah letih dan tidak bertenaga akibat aktif di sekolah.

B Compleks membantu menukarkan makanan yang di makan kepada bentuk tenaga. Selepas makan B Compleks, badan cikgu akan menjadi cergas sehingga hilang rasa mengantuk walaupun selepas makan nasi lemak.



3) Harga B Compleks hanya RM13.25 sebulan.

B Compleks mempunyai harga yang saaaangat berpatutan berbanding khasiatnya. Harganya yang murah dan tak sampai RM100 untuk sebotol, sesuai untuk dijadikan hadiah teristimewa untuk cikgu.

Sebotol B Compleks hanya berharga RM53 dan mengandungi 120biji tablet. Boleh tahan 4 bulan, dan hanya RM13.25 untuk sebulan. Sungguh berbaloi-baloi.




Berminat Untuk Dapatkannya?
Cara Order:
Hanya SMS/ Wassap / Telegram: 019-3816167 (ida)

Friday, May 9, 2014

8 Fakta Tentang Sistem Peranakan Yang Semua Suami Isteri Nak Tahu

Sistem reproduktif atau sistem peranakan lelaki dan wanita adalah unik seperti sistem dalam badan yang lain. Allah menunjukkan kebesaranNya melalui sistem ini yang sangat menakjubkan.

Berikut adalah 8 Fakta Menakjubkan Tentang Sistem Peranakan

1. Wanita dilahirkan dengan kira-kira 20,000 telur di dalam rahimnya. Selepas mencapai usia baligh sesetengah telur tersebut mencapai tahap matang dan satu telur dikeluarkan setiap bulan ketika tempoh subur.


2. Permulaan setiap kitaran, hampir 20 telur berkembang di dalam rahim, tetapi hanya sebilangan sahaja mencapai tahap matang


3. Wahita mencapai kesuburan maksimum pada usia kira-kira 24 tahun. Tahap kesuburan akan berkurangan selepas tempoh usia tersebut.

sila klik gambar


4. Lelaki pula, sperma dihasilkan sepanjang waktu ketika usia matang. Sperma mengambil masa hampir 72 hari untuk berkembang ke tahap lebih matang


5. Hampir 100 juta sperma dalam setiap lima mililiter air mani tetapi hanya beberapa sahaja yang akan sampai ke telur.


6. Corak pemakanan, alam sekitar dan gaya hidup kemungkinan mempengaruhi jumlah purata sperma dan menyebabkan ia berkurangan


7. Purata satu daripada empat pasangan suami isteri tidak mengamalkan sebarang kaedah pencegahan hamil, akan hamil setiap kali melakukan hubungan kelamin


8. Apabila persenyawaan berlaku dan lewat didatangi haid, wanita mempunyai 72 peratus peluang untuk hamil.

sumber: Pa&Ma Oktober 2006


6 Tips Untuk Anak Cepat Baik Dari Demam


Dengan cuaca yang tidak menentu sekarang ni, kejap hujan, kejap panas, ramai anak-anak mengalami demam. Ada yang demam berhari-hari, tak baik-baik juga. Ada yang ambil masa lama nak baik dari demam. Macam-macam cara ibu-ibu nak pastikan anak baik dari demam.

Memang risau anak demam lama-lama. Macam-macam penyakit berjangkit ada sekarang, anak-anak memang mudah kena demam terutama bila terdedah di luar dan di taska yang ada anak lain yang demam.

Huhu. Risaunya.

Jom semak 6 tips berguna untuk anak cepat baik dari demam.


1. Pastikan anak betul-betul demam

Suhu badan manusia berubah-ubah mengikut waktu dan keadaan badan. Pada waktu petang dan selepas bersukan misalnya , badan manusia lebih panas dari pada biasa. Oleh itu dapatkanlah termometer bagi menyukat suhu anak-anak. Termometer yang digalakkan ialah termometer digital, kerana lebih selamat digunakan berbanding termometer kaca merkuri, walaupun ketepatannya sedikit berkurangan.

Suhu badan biasa ialah 36- 37.4 darjah celcius.
Demam ringan: 37.5-38.4 darjah celcius.
Demam biasa: 38.4 – 39.9 darjah celcius.
Demam tinggi: 40-41.4 darjah celcius.




Toddler Fever
2. Boleh buat “sponging” atau menjelum anak bagi mengurangkan suhu.

“Sponging” merupakan satu kaedah yang telah digunakan bertahun-tahun bagi melegakan suhu anak. Cara untuk melakukan sponging ;

1. Sediakan air suam dalam besen, dan 3 helai tuala kecil.
2. Rendam tuala dan perahkan.
3. Lapkan air suam pada kepala anak perlahan-lahan menggunakan tuala pertama, dan biarkan.
4. Lapkan air suam pada pada kedua-dua ketiak anak menggunakan tuala kedua, dan biarkan di celah ketiak.
5. Lapkan air suam pada paha dan celah paha menggunakan tuala ketiga, serta biarkan seketika.
6. Ulangi dan lakukan selama 30 minit.
JANGAN GUNAKAN AIR SEJUK/AIS!

Air sejuk/ais
akan menyebabkan badan menggigil, dan badan akan memberitahu otak, bahawa badan kesejukan. Otak akan bertindakbalas dengan meninggikan suhu lagi, dan demam akan menjadi lebih tinggi.
Terdapat ibubapa yang mencampurkan asam jawa kepada air, dan memandikan anak-anak dengan air ini. Tidak ada halangan untuk menggunakan cara ini bagi menyejukkan badan.





3. Galakkan anak minum air dengan banyak
Letakkanlah sebotol air di tepi katil anak-anak dan segelas cawan. Jika anak-anak boleh memahami, beritahu dia supaya menghabiskan segelas air dalam masa 1 jam contohnya. Mintalah dia minum sedikit-sedikit, tetapi kerap.

Jika anak masih kecil, ibubapa harus rajin dan memberi anak minum sedikit-sedikit tetapi kerap, contohnya setiap 10-15 minit, suapkan 2-3 sudu air.

Boleh beri apa saja air kegemaran: jus buah, Ribena, Milo, air suam asalkan tidak mempunyai gas (air berkarbonat) atau air yang mempunyai kafein tinggi seperti Nescafe/ kopi.
Untuk menambah air di dalam badan, boleh memasakkan makanan yang mempunyai kandungan air yang banyak seperti sup ayam, bubur dan lain-lain.

Ibubapa boleh menilai tahap hidrasi anak-anak melalui tanda-tanda di bawah ini.

Dehidrasi ringan:
Aktif, jumlah air kencing dan kekerapan macam biasa, air mata ada ketika menangis.

Dehidrasi sederhana:
Merengek, bibir merekah dan mulut kering, air kencing kurang banyak, 1-2 kali sehari, berwarna kuning pekat, mata cengkung ke dalam dari biasa, tiada atau sedikit air mata ketika menangis.

Dehidrasi teruk:
Lembik, tidak mampu membuka mata atau melihat kembali, tidak kencing langsung dalam 24 jam, terbaring sepanjang masa dan tidak bermain, kaki dan tangan sangat sejuk, bernafas dengan laju, nadi lemah dan cepat, kulit kering dan berkedut.
Jika anak mengalami dehidrasi sederhana atau teruk, bawalah berjumpa doktor/terus ke hospital untuk rawatan lanjut.



4. Pakaikan anak-anak dengan pakaian nipis supaya haba dalam badan boleh keluar
Ibu bapa digalakkan memakaikan anak-anak dengan baju yang nipis supaya haba boleh keluar. Pakaian yang tebal akan meningkatkan suhu badan anak-anak. Kain kapas dapat menyerap peluh dengan baik dan anak-anak juga lebih selesa.





5. Berikan ubat demam paracetamol mengikut dos dan jangkawaktu yang ditetapkan.
Ubat paracetamol (atau panadol) merupakan ubat melegakan demam, menahan sakit dan mengurangkan radang yang telah diuji selama bertahun-tahun selamat digunakan selagi tidak melebihi dos maksimum yang dibenarkan. 

Sekiranya demam anak-anak didapati tinggi, melebihi 38.5 darjah celcius, boleh berikan loading dose 20 mg/kg. Selepas itu, boleh diberi dengan dos biasa 15 mg bagi setiap kg setiap 4-6 jam. Tetapi pastikan tidak melebihi 4 dos sehari.





6. Banyakkan berdoa dan elakkan dari berburuk sangka dengan Allah.
Anak demam adalah tanda Allah sayang.. Allah beritahu kita sistem badan anak kita OK. Elakkan dari bersedih depan anak. Berikan semangat untuk dia cepat sembuh. Kalau dia tengok mak sedih, dia lagi sedih. Jangan terlalu ikut emosi... Doakan yang baik-baik ye wahai ibu bapa.



Nak anak sentiasa sihat, jarang demam dan batuk/selsema cepat sembuh? Jom Cuba Mealshake dari Shaklee. Ramai ibu-ibu SANGAT BERPUAS HATI dengan Mealshake.. Anak mereka cergas dan jarang demam walaupun tinggal di taska.


Tak percaya?
Jom tengok testimoni-testimoni ini.



Testimoni 1:



Testimoni 2:




Ramai ibu-ibu yang gembira. Sangat gembira.
Lebih gembira jika tahu harganya yang sangat berbaloi.

Ya. Bukan RM200, Bukan RM150

Hanya RM114.

Boleh tahan sehingga 2-3 bulan.

Mak Ayah pun boleh join minum sekali.. Eh, berkali-kali pun boleh



Berminat Untuk Dapatkannya?






Gambaran Padang Mahsyar Dari Mimpi Seorang Rakan

Bukan berniat untuk mensensasikan cerita, saya cuma copy paste segala PM saya dengan sahabat, Lina(bukan nama sebenar) yang bertuah dikurniakan mimpi hebat ini supaya saya boleh nak rujuk balik in one page. Memang rekod PM FB saya ada, tapi susun ia dalam satu page lebih mudah saya baca.

Saya bersyukur terpilih untuk menjadi tempat beliau ceritakan, sbb sebenarnya saya lebih memerlukan peringatan ini, berbanding sapa-sapa di dunia ini. T___T

------------------------

Lina:
Lina sebenarnya nak share something ngan ida tapi x tahu nak mula kat mana
tapi ida pun sibuk x perlah
mungkin lain kali kot


Saya:
hihi. nape lina. share aje lah
nanti ida baca. tapi maybe lambat reply
hihi

Lina:
ermm..entah nak citer kat sapa..nak bercerita atau tak..atau diam kan ajer
nak mula dr mana pun x tahu
actually semalam...lina mimpi something
lina mimpi ...rasanya kat padang masyar
ramai sgt...sgt...sgt org ...yang tiada nampak penghujungnya
nampak kepala orang di jalan yang datar yang terlaluuuuuuuu sgt ramai
dan masing2 x berpakaian

lina nampak ada org tgh timbang tara ...dia struggle nak kata tak..tapi mulut, tangan , kaki berkata2..tapi x dengar apa benda
ada buku dipegang kiri kanan org tu tapi x nampak org yang pegang.. di hadapan neraca yang besar tu ada satu cahaya yang entah x tahu

masa tu semua org suram x berkata2..semua macam takut ..termasuk juga lina ..macam lina sedih sgt..minta dicepatkan timbang tara lina..lina x sanggup nak menunggu turn

sebab dalam keadaan yang bercahaya tu ...menunggu giliran seperti terlalu lama sgt sgt sgt .. dah terlalu lama pun masih belum nampak kurangnya org yang dah ditimbang tara

lina pun nak ada org baju putih lelaki macam tgh cross beberapa line tali itam
mungkin titian siratulahim..memula dia jalan ok..pastu laju sampai bercahaya..pastu dia stop..pastu dia jalan sekejap sekejap selangkah demi selangkah..pastu laju sikit..pastu bergoyang ..pastu dia menapak perlahan dan perlahan

lina runsing sgt sgt ..apa benda yang lina mimpi sebenarnya nie
perasaan lina terbawa2..perasaan takut sebab dapat rasa perkaataan ni 'nie tempat selama2nya
tempat kekal...dan perasaan menunggu dan mengharap agar dicepatkan turn dihisab sebab x sanggup menunggu

cahaya yang nampak kat padang tu merah..cahaya yang x bertebing
cahaya yang x berbayang
hanya org dan cahaya jer..tiada apa2...
lina x senang duduk skg nie


Saya:
Ya Allah lina..
rasa nak nangis baca
lina ada baca buku apa-apa ke sebelum tidur?

Lina:
x ada..masa tu berishtirihat dengan anak2 ..sapu2 losyen

Saya:
siapa dia yg jln pelan pelan atas tali itam tu
gambaran yg lina cerita sebiji mcm kat mahsyar..

Lina:
x tahu..nampak pakai jubah putih dan bersereban

Saya:
insaf ida dengar

Lina:
muka org tu x nampak ..sebab dia membelakangkan lina
cuma masa dia laju tu memang terpancar bahaya putih bila dia laju
lina masih dup dap ida..sembahyang ok..x rasa apa2..lepas habis sembahyang dup dap..sampai skg

Saya:
yaAllah. kalau ida dah gigil dah lina

Lina:
perasaan berada kat situ lina x leh terangkan dengan perkataan..nampak ramai yang sungul..takut sampai x hiraukan org lain..ada lelaki x pakai baju macam meraung2..struggle something..apa hal x tahu..tapi semua org buat x tahu jer kat dia

ida lina rasa lina macam dah tahu apa perasaan menunggu di padang masyar ..memang nak menangis.meraih simpati x ada sapa dengar

tadi lina google...upernya jika kita sering berselawat pada nabi muhammad..nabi akan mohon percepatkan timbang tara kita

Saya:
bila lina mimpi..malam tadi ke

Lina:
yer malam tadi mimpi


Lina bukan seorang ustazah.. jika ustazah, pasti dia sudah pasti di mana dia berada di dalam mimpi itu. dia pasti tidak google tentang cara cepatkan dihitung.. tapi, sejak saya mengenali dia, dia seorang yang sangaaatt baik.. tidak berkira untuk memberi kepada orang lain.




Semoga saya mendapat hidayah dan dikekalkan iman dengan cerita dari sahabat ini.
Allahu Akbar.

Kaget Bila Tiba-Tiba Anak Berubah Lepas Minum Mealshake

Kaget dan Terkejut.
Ya. Anak yang kita lahirkan berubah perangai selepas minum Mealshake. Mealshake ni ada dijampi apa-apa ke? Daripada takda selera makan, jadi makan bertambah-tambah. Dari makan separuh pinggan, jadi makan 2-3 pinggan.

Haaaa. Ibu mana tak kaget. Jangka masak 1 mangkuk beras sahaja, tiba-tiba kena tambah masak lagi nasi sehingga bermangkuk-mangkuk. Si anak dah tak sabar nak makan, selera makan tiba-tiba menjadi-jadi. 


Saya sendiri yang mempunyai 4 hero ada juga alami perkara begitu. Fuh, kelam-kabut memasak sebab tak jangka anak makan banyak. Alhamdulillah, hasil membancuh satu sudu kecil Mealshake ke dalam susu mereka, mereka makan nasi dengan cukup berselera dan tidak bergantung kepada susu sahaja.

Wah. Saya menjadi ibu yang gembira.

Jom cek cara bancuh Mealshake di sini. --> Cara bancuh Mealshake dalam susu anak.

Rupa-rupanya, bukan anak saya seorang sahaja yang berubah, bukan saya seorang je ibu yang kaget tengok anak berubah, ramaaaaaiii lagi tau. Wahhh.

Tak Percaya?

Jom Semak testimoni ini.


Testimoni 1:



Testimoni 2:




Ramai ibu-ibu yang gembira. Sangat gembira.
Lebih gembira jika tahu harganya yang sangat berbaloi.

Meal shake shaklee

Ya. Bukan RM200, Bukan RM150

Hanya RM114. 
Boleh tahan sehingga 2-3 bulan. 
Mak Ayah pun boleh join minum sekali.. Eh, berkali-kali pun boleh

Berminat Untuk Dapatkannya?
Cara Order:
Hanya SMS/ Wassap / Telegram: 019-3816167 (ida)


Sunday, May 4, 2014

Cara Bancuh Mealshake Untuk Anak - Panduan Ibu Terhebat

Mealshake adalah makanan penuh nutrien untuk semua golongan sebenarnya, tak semestinya untuk anak. Tapi kenapa bila kita sebut Mealshake, semua ingat untuk anak?

Di akhir artikel ini, saya akan tunjukkan cara bancuh Mealshake secara bergambar.

Mealshake tak semestinya untuk anak-anak, tetapi untuk orang dewasa juga. Antara mereka yang sesuai adalah:

  • Wanita hamil yang alah di awal trimester, tak boleh telan ubat.
  • Mereka yang ingin tambah berat badan
  • Mereka yang sembelit dan sering sakit
  • Mereka yang tak suka makan ubat pil
  • Semua golongan yang mementingkan kesihatan


Kenapa Mealshake sesuai untuk anak anda?

Mealshake ada 19 vitamin dan mineral, dah macam multivitamin, tapi boleh bancuh dalam air. Rasa dia sedap, rasa vanila. Memang ramai menggemari rasanya termasuk anak-anak.


Cara Bancuh Mealshake untuk anak

kredit gambar: Fariza Ramli

1. Letakkan air suam ke dalam botol
2. Masukkan sukatan susu seperti biasa
3. Masukkan satu sudu kecil Mealshake
4. Bancuhkan sebati

Perlu diingat, ibu-ibu tidak boleh bancuh Mealshake lebih banyak dari dos yang disarankan, Mealshake tidak boleh dibancuh dengan air panas ye. 

Satu lagi, pastikan anak anda tidak alah susu lembu sebelum diberi Mealshake.

BONUS

Resepi bancuh Mealshake dan ESP

kredit gambar: Fariza Ramli

1. Sediakan air sejuk
2. Bancuhkan 1 sudu ESP dan Mealshake
3. Bancuh sedikit Ribena
4. Shake semua bahan sebelum minum

Waaaahhhhh. sedap sangat

Dapatkan Mealshake anda hari ini dengan harga RM114 sahaja satu canister.

Berminat Untuk Dapatkannya?
Cara Order:
Hanya SMS/ Wassap / Telegram: 019-3816167 (ida)

Saturday, May 3, 2014

Pengedar Shaklee Terhebat di Kuantan: Area Beserah

Berita baik..
Berita baik.

Kepada Warga kuantan dan juga Beserah, Anda tidak perlu risau lagi untuk mendapatkan produk Shaklee kerana saya boleh bantu untuk dapatkan produk Shaklee tanpa kos pos. Anda tak perlu lagi tunggu lama untuk dapatkan produk Shaklee melalui pos, ambil masa sampai 3-4 hari. Kos pos pun tak perlu bayar.

Warga Kuantan dan Beserah boleh hanya tunggu di rumah, dan saya akan datang untuk menghantar produk Shaklee kegemaran anda ke rumah dengan selamat.

Jimat lagi minyak kereta dan masa. Anda hanya perlu telefon saya, saya akan datang terus ke rumah anda.

Kaunseling kesihatan PERCUMA dan UNLIMITED.
Boleh tanya saya berkenaan Shaklee, produk yang sesuai serta jadual makan.

Best Service Guaranteed.




Ida Fadliza (ID: 886581)



✆: 019-3816167 (SMS dan Whatsapp pun boleh)

✉ : ifaz_0212@yahoo.com


Pengedar Shaklee Kuantan: Boleh hantar terus ke rumah di area: Beserah, Pantai Batu Itam, Bukit Pelindung, Jalan Beserah, Balok, Sg Karang, Indera Mahkota, Bandar Kuantan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...